سلامت

مطالعه هدف جدیدی را در ناحیه حساس تنظیم کننده درد مغز شناسایی می کند

مطالعه هدف جدیدی را در ناحیه حساس تنظیم کننده درد مغز شناسایی می کند

brain
اعتبار: حق نشر انجمن قلب آمریکا

درد مزمن تقریباً 20 درصد از جمعیت ایالات متحده و 30 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. همراه با تظاهرات حسی، شرایط درد مزمن نیز با نرخ بالای افسردگی همراه و سوء مصرف مواد همراه است. متأسفانه، تظاهرات بالینی پیچیده و متغیر درد مزمن و بیماری های عاطفی همراه، و همچنین زیربنای منطقه ای و مولکولی چند وجهی این بیماری، درمان همه جانبه همه علائم را دشوار می کند.

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشکده پزشکی چوبانیان و آودیسیان دانشگاه بوستون نشان داده است که آسیب عصبی (در یک مدل تجربی از درد مزمن) بیان فاکتور رونویسی، فاکتور تقویت کننده میوسیت 2C (MEF2C) را در nucleus accumbens، ناحیه ای از مغز که احساسات، پاداش و پردازش درد را تنظیم می کند. تحقیق منتشر شده در مجله Pain.< /p>

عوامل رونویسی بیان ژن و بی نظمی آنها را تحت شرایط آسیب عصبی مدیریت می کنند می‌تواند منجر به افزایش بیان ژن‌هایی شود که انتقال یا درک درد را افزایش می‌دهند، یا آن‌هایی را که با علائم مرتبط با درد مقابله می‌کنند، خاموش می‌شوند.

“با افزایش سطح این فاکتور رونویسی برای خنثی کردن اثرات آسیب، توانستیم رفتارهای درد مانند و اضطراب را کاهش دهیم و در عین حال اختلال عملکرد عصبی و انتقال عصبی تغییر یافته در سیستم مزولیمبیک مغز،” نویسنده مسئول، ونیتیا زاخاریو، دکتری، ادوارد آودیسیان، استاد و رئیس فارماکولوژی، فیزیولوژی و بیوفیزیک در مدرسه.

طبق نظر نویسنده اول راندال سرافینی، دکترا، همکار فوق دکترا در آزمایشگاه زاخاریو، یکی از دلایلی که در حال حاضر درمان قابل اعتمادی برای درد مزمن وجود ندارد این است که شبکه های عصبی به طور منحصر به فردی در پاسخ به یک آسیب مداوم تغییر می کنند. سرافینی می گوید: “مناطق مغزی خاصی وجود دارند که مستقیماً درد و بسیاری از این بیماری های همراه را تنظیم می کنند که هسته اکومبنس یکی از آنهاست.”

زاخاریو می‌افزاید: «با درک بهتر مکانیسم‌هایی که به درد در این مناطق کمک می‌کنند، می‌توانیم یک قدم به شناسایی درمان‌هایی که مؤثرتر هستند نزدیک‌تر شویم.

محققان بر این باورند که گام‌های بعدی شامل جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی فارماکولوژی برای شناسایی داروهای تایید شده است که دارای پروفایل ایمنی قوی هستند و یا MEF2C را فعال می‌کنند یا به طور مشابه اهداف پایین‌دستی MEF2C را تنظیم می‌کنند. این به آنها امکان می دهد تا یافته های خود را سریعتر به کلینیک منتقل کنند.

اطلاعات بیشتر:
Randal A. Serafini و همکاران، فاکتور 2C تقویت کننده میوسیت هسته اکومبنس، حفظ ناسازگاری های فیزیولوژیکی و رفتاری ناشی از آسیب عصب محیطی، درد (2024) را واسطه می کند. DOI: 10.1097/j.pain.0000000000003316

اطلاعات مجله:
درد

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

تهیه شده توسط
دانشگاه پزشکی دانشگاه بوستون

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
مطالعه هدف جدیدی را در ناحیه حساس تنظیم کننده درد مغز شناسایی می کند (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-critical-pain-brain-region.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا